Циљ радионице: Упознати ученике са концептима дискриминације и толеранције. Развити свест о важности толеранције у друштву. Подстицати ученике на активну борбу против дискриминације.
Увод:
Започети разговор:
- Питања:
- Шта за вас значи “дискриминација”?
- Како бисте дефинисали “толеранцију”?
- Активност:
- На табли записати кључне појмове: дискриминација, толеранција, поштовање.
Главни део:
Објашњење појмова:
- Дискриминација:
- Дефиниција: неправедно или неједнако поступање према појединцима на основу одређених особина (расе, пола, националности, итд.).
- Примери: дискриминација у запошљавању, образовању, свакодневном животу.
- Толеранција:
- Дефиниција: спремност да се прихвате и уважавају разлике међу људима.
- Разговор о значају толеранције за изградњу мирног и хуманог друштва.
Групна активност:
- Поделити ученике у мале групе (4-5).
- Задатак:
- Нека свaкa група разматра различите ситуације у којима се може десити дискриминација и размисле о томе како би се могло поступити у тим ситуацијама.
- Након 10 минута, свака група дели своје примере и решења (по 2-3 минута).
Закључак:
Рефлексија:
- Питања:
- Зашто је важно борити се против дискриминације?
- Како можемо активно промовисати толеранцију у нашем окружењу?
- Забележите кључне идеје на табли.
Лични план акције:
- Нека ученици напишу кратак план о томе како ће се ангажовати на промоцији толеранције у свом животу (нпр. организовање догађаја, разговори са пријатељима).
Домаћи задатак:
- Написати кратак есеј о томе како можемо боље разумети и прихватити разлике међу људима.