Дискриминација; Толеранција

Циљ радионице: Упознати ученике са концептима дискриминације и толеранције. Развити свест о важности толеранције у друштву. Подстицати ученике на активну борбу против дискриминације.

Увод:

Започети разговор:

  • Питања:
    • Шта за вас значи “дискриминација”?
    • Како бисте дефинисали “толеранцију”?
  • Активност:
    • На табли записати кључне појмове: дискриминација, толеранција, поштовање.

Главни део:

Објашњење појмова:

  • Дискриминација:
    • Дефиниција: неправедно или неједнако поступање према појединцима на основу одређених особина (расе, пола, националности, итд.).
    • Примери: дискриминација у запошљавању, образовању, свакодневном животу.
  • Толеранција:
    • Дефиниција: спремност да се прихвате и уважавају разлике међу људима.
    • Разговор о значају толеранције за изградњу мирног и хуманог друштва.

Групна активност:

  • Поделити ученике у мале групе (4-5).
  • Задатак:
    • Нека свaкa група разматра различите ситуације у којима се може десити дискриминација и размисле о томе како би се могло поступити у тим ситуацијама.
    • Након 10 минута, свака група дели своје примере и решења (по 2-3 минута).

Закључак:

Рефлексија:

  • Питања:
    • Зашто је важно борити се против дискриминације?
    • Како можемо активно промовисати толеранцију у нашем окружењу?
  • Забележите кључне идеје на табли.

Лични план акције:

  • Нека ученици напишу кратак план о томе како ће се ангажовати на промоцији толеранције у свом животу (нпр. организовање догађаја, разговори са пријатељима).

    Домаћи задатак:

    • Написати кратак есеј о томе како можемо боље разумети и прихватити разлике међу људима.

    Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).