Демократско друштво и партиципација грађана

Циљ часа: Упознати ученике са основним принципима демократског друштва и значајем партиципације грађана. Развити свест о правима и одговорностима грађана у демократском систему. Подстицати активну улогу ученика у друштву и развијање критичког мишљења о политичким и друштвеним процесима.

    Задаци часа: Објаснити појам демократског друштва и кључне принципе демократских система. Идентификовати облике партиципације грађана у демократском друштву. Разговарати о улози грађана у доношењу одлука и утицају на политику.

    Увод:

    Активности:

    • Поздрав и уводна активност: Наставник поздравља ученике и започиње час питањем: „Шта за вас значи демократија?“ Наставник записује одговоре на табли.
    • Кратка анкетна активност: Ученици добијају упитник с питањима о томе како сматрају да могу учествовати у друштвеном животу (нпр. учествовање у изборима, волонтирање, учешће у јавним расправама).
    • Питање за размишљање: „Зашто је важно да грађани учествују у одлучивању о питањима која их се тичу?“

    Главни део:

    Активности:

    • Објашњење принципа демократског друштва: Наставник објашњава основне принципе демократије, као што су:
      • Слободни и поштени избори
      • Владавина права
      • Заштита људских права и слобода
      • Разноликост и толеранција
    • Дискусија о партиципацији грађана: Наставник представља различите облике партиципације грађана у демократском друштву, као што су:
      • Участи у изборима
      • Чланство у политичким партијама
      • Волонтирање и активизам
      • Учешће у јавним расправама и иницијативама
    • Групни рад: Ученици се деле у мале групе и добијају задатак да размисле о начинима на које могу учествовати у животу своје заједнице. Свака група представља своје идеје разреду.

    Завршни део:

    Активности:

    • Резиме: Наставник резимира кључне појмове о демократском друштву и партиципацији грађана, подсећајући ученике на важност активног учешћа у друштвеном животу.
    • Провера разумевања: Постављање питања за проверу као што су: „Какве одговорности имамо као грађани у демократском друштву?“ и „Како можемо утицати на доношење одлука у нашој заједници?“
    • Закључна порука: Наставник подстиче ученике да размисле о томе како могу постати активни грађани и утицати на позитивне промене у друштву.

    Домаћи задатак (опционо):

    • Ученици могу написати кратак састав о томе како виде своју улогу у друштву и на који начин могу допринети побољшању своје заједнице.

    Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).