Демократско друштво – појам, карактеритике

Циљ часа: Упознати ученике са појмом демократског друштва и његовим основним карактеристикама. Објаснити значај сваке карактеристике у контексту функционисања демократије.Подстицати критичко размишљање о томе како се демократске принципе могу применити у свакодневном животу.

    Задаци часа: Објаснити основне принципе и карактеристике демократског друштва. Идентификовати примере демократских и недемократских система. Разговарати о значају учешћа грађана у демократским процесима.

    Увод:

    Активности:

    • Поздрав и уводна активност: Наставник поздравља ученике и започиње час питањем: „Шта за вас значи демократија?“ Наставник записује одговоре на табли и подстиче кратку дискусију.
    • Дефиниција демократије: Наставник представља основну дефиницију демократије и демократског друштва, објашњавајући да се ради о систему у којем грађани учествују у доношењу одлука.

    Главни део:

    Активности:

    • Карактеристике демократског друштва: Наставник објашњава кључне карактеристике демократског друштва, као што су:
      1. Слободни и поштени избори: Описује важност избора за представнике и њихову улогу у представљању интереса грађана.
      2. Владавина права: Објашњава концепт владавине права и значај правде и једнакости пред законом.
      3. Заштита људских права: Упознаје ученике са правима свих појединаца и важности њихове заштите.
      4. Разноликост и толеранција: Истиче значај прихватања различитости у друштву и важност толеранције према различитим мишљењима и културама.
      5. Активно учешће грађана: Описује начине на које грађани могу активно учествовати у друштвеном и политичком животу.
    • Дискусија о демократским и недемократским системима: Наставник покреће дискусију о разликама између демократских и недемократских система. Ученици могу навести примере из историје или савременог живота. Питања за разматрање:
    • „Какве последице може имати недемократски систем на живот грађана?“
    • „Које су предности демократског друштва за појединце и заједницу?“
    • Групни рад: Ученици се деле у мале групе и добијају задатак да направе кратак списак примера демократских принципа у својој заједници. Свака група представља своје идеје разреду.

    Завршни део:

    Активности:

    • Резиме: Наставник резимира кључне појмове о демократском друштву и његовим карактеристикама.
    • Провера разумевања: Постављање питања као што су: „Зашто је важно заштитити људска права у демократском друштву?“ и „Како можемо допринети демократији у нашој заједници?“
    • Закључна порука: Наставник подстиче ученике да размишљају о својој улози у демократском друштву и важности активног учешћа у друштвеном животу.

    Домаћи задатак (опционо):

    • Ученици могу написати кратак састав о томе које карактеристике демократског друштва сматрају најзначајнијима и зашто.

    Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).