Циљ часа: Упознати ученике са концептом инклузивног образовања и његовим значајем у стварању квалитетног образовања за све. Развити свест о важности једнаких образовних могућности за све ученике, без обзира на њихове способности или пореклоПодстицати ученика на разматрање и развој емпатије према различитим потребама и способностима својих вршњака.
Задаци часа: Објаснити појам инклузивног образовања и његове принципе. Идентификовати предности инклузивног образовања за појединце и друштво. Разговарати о практичним примерима инклузивних метода у учењу и о томе како сви могу допринети овом процесу.
Увод:
Активности:
- Поздрав и уводна активност: Наставник поздравља ученике и поставља питање: „Шта за вас значи инклузивно образовање?“ Записује одговоре на табли и подстиче дискусију.
- Кратка прича или пример: Наставник може испричати кратку причу о детету са посебним потребама које је успело у инклузивном образовању и како су му подршка и прилагођавања помогли да напредује.
- Питање за размишљање: „Зашто је важно да свако дете има могућност да се образује у истом окружењу?“
Главни део:
Активности:
- Објашњење инклузивног образовања: Наставник објашњава појам инклузивног образовања, укључујући:
- Парадигму која признаје и прихвата разлике у способности и учењу.
- Приступе и методе које се користе у инклузивном образовању (нпр. диференцирано учење, индивидуализовани планови).
- Значај колективног учења и социјалне интеграције.
- Дискусија о предностима инклузивног образовања: Ученици расправљају о томе како инклузивно образовање може користити свима. Наставник подстиче ученике да размотре предности као што су:
- Развој социјалних вештина.
- Повећана свест о различитостима.
- Подршка у развоју свих ученика, без обзира на њихове способности.
- Групни рад: Ученици се деле у мале групе и добијају задатак да смисле инклузивну активност или метод учења који би могао да укључи све ученике. Свака група представља своје идеје разреду.
Завршни део:
Активности:
- Резиме: Наставник резимира кључне појмове о инклузивном образовању, подсећајући ученике на важност квалитетног образовања за све и различитих облика подршке.
- Провера разумевања: Постављање питања као што су: „Како можемо подржати инклузивно образовање у нашој школи?“ и „Које одговорности имамо према нашим вршњацима?“.
- Завршна активност: Ученици могу поделити један начин на који могу подржати инклузивност у учионици или школи.
Домаћи задатак (опционо):
- Ученици могу написати кратак састав о томе зашто је инклузивно образовање важно или истражити примере инклузивних иницијатива у њиховој школи или заједници.