Инклузивно образовање – квалитетно образовање за све

Циљ часа: Упознати ученике са концептом инклузивног образовања и његовим значајем у стварању квалитетног образовања за све. Развити свест о важности једнаких образовних могућности за све ученике, без обзира на њихове способности или пореклоПодстицати ученика на разматрање и развој емпатије према различитим потребама и способностима својих вршњака.

Уводни део:

Активности:

  • Поздрав и уводна активност: Наставник поздравља ученике и поставља питање: „Шта за вас значи инклузивно образовање?“ Записује одговоре на табли и подстиче дискусију.
  • Кратка прича или пример: Наставник може испричати кратку причу о детету са посебним потребама које је успело у инклузивном образовању и како су му подршка и прилагођавања помогли да напредује.
  • Питање за размишљање: „Зашто је важно да свако дете има могућност да се образује у истом окружењу?“

Главни део:

Активности:

  • Објашњење инклузивног образовања: Наставник објашњава појам инклузивног образовања, укључујући:
    • Парадигму која признаје и прихвата разлике у способности и учењу.
    • Приступе и методе које се користе у инклузивном образовању (нпр. диференцирано учење, индивидуализовани планови).
    • Значај колективног учења и социјалне интеграције.

Инклузивно образовање подразумева образовни систем који осигурава да сви ученици, без обзира на своје способности, различите потребе, порекло или било каква ограничења, имају једнак приступ образовању. Ово образовање подразумева прилагођавање наставних метода, материјала и окружења тако да се сви ученици могу активно укључити у процес учења, уз поштовање и подршку њиховим индивидуалним потребама.

  • Дискусија о предностима инклузивног образовања: Ученици расправљају о томе како инклузивно образовање може користити свима. Наставник подстиче ученике да размотре предности као што су:
    • Развој социјалних вештина.
    • Повећана свест о различитостима.
    • Подршка у развоју свих ученика, без обзира на њихове способности.
  • Групни рад: Ученици се деле у мале групе и добијају задатак да смисле инклузивну активност или метод учења који би могао да укључи све ученике. Свака група представља своје идеје разреду.

Завршни део:

Активности:

  • Резиме: Наставник резимира кључне појмове о инклузивном образовању, подсећајући ученике на важност квалитетног образовања за све и различитих облика подршке.
  • Провера разумевања: Постављање питања као што су: „Како можемо подржати инклузивно образовање у нашој школи?“ и „Које одговорности имамо према нашим вршњацима?“.
  • Завршна активност: Ученици могу поделити један начин на који могу подржати инклузивност у учионици или школи.

Домаћи задатак (опционо):

  • Ученици могу написати кратак састав о томе зашто је инклузивно образовање важно или истражити примере инклузивних иницијатива у њиховој школи или заједници.

Провери знање кроз игру:

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).