Интернет насиље и веза са Конвенцијом о правима детета

Циљ часа: Ученици ће разумети појам интернет насиља, његове облике и последице, и како је повезано са Конвенцијом о правима детета. Развиће свест о својим правима и начинима заштите од интернет насиља.

Исходи часа:

  • Ученици ће препознати различите облике интернет насиља и њихов утицај на жртве.
  • Разумеће одредбе Конвенције о правима детета које се односе на заштиту од насиља и злоупотребе.
  • Научиће како да се заштите и коме да се обрате у случају да буду жртве интернет насиља.

Уводни део:

  1. Увод у тему:
    • Наставник започиње час кратким питањем: „Шта мислите шта је интернет насиље и да ли сте чули за примере у свом окружењу?“
    • Наставник упознаје ученике са циљем часа – препознавање интернет насиља и разумевање везе са правима детета.
  2. Кратка рекапитулација Конвенције о правима детета:
    • Наставник објашњава да је Конвенција о правима детета међународни документ који штити права детета и уводи ученике у чланове који се односе на заштиту од насиља и злоупотребе.

Главни део:

  1. Објашњење појма интернет насиља:
    • Шта је интернет насиље?:
      • Дефиниција интернет насиља и његови облици (нпр. сајбер-малтретирање, узнемиравање, ширење лажних информација, објављивање неприкладних слика без дозволе).
    • Примери и последице:
      • Примери из стварног живота који илуструју како интернет насиље изгледа и како може утицати на жртве (психолошке последице, губитак самопоуздања, депресија).
    • Заштита према Конвенцији о правима детета:
      • Члан 16: Право на приватност.
      • Члан 19: Право на заштиту од насиља, злостављања и занемаривања.
    • Разговор о томе како ове одредбе штите децу од интернет насиља и на који начин се примењују у пракси.
  2. Групни рад – анализа примера:
    • Ученици се деле у групе и добијају примере ситуација које се односе на интернет насиље.
    • Задатак: Анализирати пример и одговорити на питања – Која права детета су повређена? Како би жртва могла да реагује и потражи помоћ?
    • Групе износе своје закључке, а наставник допуњава дискусију и истиче кључне мере заштите.

Завршни део:

  1. Сумирање и закључци:
    • Наставник истиче најважније појмове: како препознати интернет насиље, који су кораци за заштиту и која права детета штите од оваквих облика насиља.
    • Ученике пита: „Шта сте данас научили што би могло да вам помогне у будућности када је реч о заштити од интернет насиља?“
  2. Кратка активност за размишљање:
    • Ученици одговарају на питање: „Које кораке ћете предузети ако се суочите са интернет насиљем?“

Домаћи задатак:

  • Ученици треба да истраже и опишу један пример интернет насиља из медија и наведу која су права детета била повређена, уз предлоге за мере које су могле бити предузете да се жртва заштити.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).