Циљ часа: Ученици ће разумети шта је интернет насиље, његове карактеристике и последице, као и начине за превенцију и реаговање.
Исходи часа:
- Ученици ће препознати различите облике и карактеристике интернет насиља.
- Разумеће краткорочне и дугорочне последице интернет насиља на жртву.
- Научиће како да реагују ако се суоче са интернет насиљем и коме да се обрате за помоћ.
Уводни део :
- Увод у тему:
- Наставник започиње час питањем: „Шта мислите када чујете израз интернет насиље?“ и „Да ли познајете некога ко је био жртва или сведок интернет насиља?“
- Наставник представља циљ часа и истиче важност разумевања последица интернет насиља и начина на који се може реаговати.
Главни део:
- Дефинисање интернет насиља:
- Наставник објашњава шта је интернет насиље и истиче његове основне карактеристике:
- Анонимност починиоца
- Доступност жртве 24/7
- Широк домет и брза дистрибуција садржаја
- Облици интернет насиља: сајбер-малтретирање, узнемиравање, ширење лажних информација, јавна срамота, крађа идентитета.
- Наставник објашњава шта је интернет насиље и истиче његове основне карактеристике:
- Последице интернет насиља:
- Краткорочне последице:
- Осрамоћеност, анксиозност, страх, проблеми са спавањем.
- Дугорочне последице:
- Развој депресије, ниско самопоуздање, повлачење из социјалних интеракција, школски неуспех.
- Примери из праксе: Наставник представља један или два случаја интернет насиља и њихове последице на жртву.
- Краткорочне последице:
- Дискусија и анализа примера:
- Ученици се деле у групе и добијају пример ситуације интернет насиља коју треба да анализирају.
- Задатак група: Идентификовати која су обележја интернет насиља присутна у примеру и које су потенцијалне последице за жртву. Размислити о могућим реакцијама и мерама заштите.
- Групе излажу своје закључке, а наставник води дискусију и указује на кључне мере заштите.
Завршни део:
- Сумирање и закључци:
- Наставник подвлачи најважније појмове и савете: „Интернет насиље може имати озбиљне последице на психичко и физичко здравље жртве. Зато је важно препознати га, реаговати на време и знати коме се обратити за помоћ.“
- Кратка активност за евалуацију:
- Ученици пишу на папиру који би био њихов први корак ако се они или неко њима близак нађе у ситуацији интернет насиља.
Домаћи задатак:
- Ученици истражују и описују један стварни пример интернет насиља који су пронашли у медијима или на интернету, наводећи које мере заштите су примењене или су могле бити примењене.