Карактеристике и последице интернет насиља

Циљ часа: Ученици ће разумети шта је интернет насиље, његове карактеристике и последице, као и начине за превенцију и реаговање.

Исходи часа:

  • Ученици ће препознати различите облике и карактеристике интернет насиља.
  • Разумеће краткорочне и дугорочне последице интернет насиља на жртву.
  • Научиће како да реагују ако се суоче са интернет насиљем и коме да се обрате за помоћ.

Уводни део :

  1. Увод у тему:
    • Наставник започиње час питањем: „Шта мислите када чујете израз интернет насиље?“ и „Да ли познајете некога ко је био жртва или сведок интернет насиља?“
    • Наставник представља циљ часа и истиче важност разумевања последица интернет насиља и начина на који се може реаговати.

Главни део:

  1. Дефинисање интернет насиља:
    • Наставник објашњава шта је интернет насиље и истиче његове основне карактеристике:
      • Анонимност починиоца
      • Доступност жртве 24/7
      • Широк домет и брза дистрибуција садржаја
    • Облици интернет насиља: сајбер-малтретирање, узнемиравање, ширење лажних информација, јавна срамота, крађа идентитета.
  2. Последице интернет насиља:
    • Краткорочне последице:
      • Осрамоћеност, анксиозност, страх, проблеми са спавањем.
    • Дугорочне последице:
      • Развој депресије, ниско самопоуздање, повлачење из социјалних интеракција, школски неуспех.
    • Примери из праксе: Наставник представља један или два случаја интернет насиља и њихове последице на жртву.
  3. Дискусија и анализа примера:
    • Ученици се деле у групе и добијају пример ситуације интернет насиља коју треба да анализирају.
    • Задатак група: Идентификовати која су обележја интернет насиља присутна у примеру и које су потенцијалне последице за жртву. Размислити о могућим реакцијама и мерама заштите.
    • Групе излажу своје закључке, а наставник води дискусију и указује на кључне мере заштите.

Завршни део:

  1. Сумирање и закључци:
    • Наставник подвлачи најважније појмове и савете: „Интернет насиље може имати озбиљне последице на психичко и физичко здравље жртве. Зато је важно препознати га, реаговати на време и знати коме се обратити за помоћ.“
  2. Кратка активност за евалуацију:
    • Ученици пишу на папиру који би био њихов први корак ако се они или неко њима близак нађе у ситуацији интернет насиља.

Домаћи задатак:

  • Ученици истражују и описују један стварни пример интернет насиља који су пронашли у медијима или на интернету, наводећи које мере заштите су примењене или су могле бити примењене.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).