Медији; Врсте и функције медија

Циљ часа: Ученици ће се упознати са различитим врстама медија, разумеће њихову функцију и значај у савременом друштву, као и развијати критичко размишљање о утицају медија на лични и друштвени живот.

Уводни део:

  1. Питања за размишљање и дискусију:
    • Шта су медији?Које врсте медија познајете?Како медији утичу на ваше мишљење, осећања и поступке?
    Наставник започиње час постављањем питања која ће ученицима помоћи да се усмере на тему медија. Ученици ће бити позвани да размене своје идеје о медијима које користе, као и да изнесу своје мишљење о утицају медија на савремено друштво.
  2. Кратко објашњење термина „медији“:
    Наставник објашњава да су медији канали комуникације који омогућавају пренос информација широј јавности. Наводи примере: телевизија, радио, штампани медији, интернет, друштвене мреже.

Главни део:

  1. Врсте медија:
    • Традиционални медији: телевизија, радио, новине, часописи.
    • Нови медији: интернет, друштвене мреже, блогови, подкастови.
      Наставник објашњава сваку врсту медија и разлике између њих, уз конкретне примере. Ученици ће бити подстакнути да говоре о медијима које користе и разлици између традиционалних и нових медија.
  2. Функције медија:
    • Информативна функција: преношење важних информација о догађајима у свету, земљи и локалној заједници.
    • Образовна функција: пружање знања и едукације, подстицање развоја критичког мишљења.
    • Забавна функција: пружање забаве и опуштања кроз различите облике забавног садржаја.
    • Социјална функција: повезивање људи, промовисање дијалога и разумевања између различитих култура и група.
      Наставник објашњава сваки аспект функција медија и даје примере како медији врше ове функције у пракси. Ученици ће бити позвани да размотре примере медија који обављају сваку од ових функција.
  3. Дискусија:
    • Како медији могу да утичу на наше ставове и понашање?
    • Како можемо да разликујемо истину од дезинформација у медијима?
      Ова дискусија ће ученицима помоћи да разумеју не само врсте медија, већ и одговорност коју медији имају у обликовању јавног мњења.

Завршни део:

  1. Резиме:
    Наставник сумира главне тачке часа, поново наглашавајући врсте медија и њихове функције. Посебно се истиче важност критичког разматрања садржаја који медији преносе.
  2. Затварање часа:
    Наставник позива ученике да размотре своје коришћење медија у свакодневном животу и наглашава важност избора поузданих и етичких медија.

Домаћи задатак:
Ученици ће добити задатак да напишу кратку причу или есеј на тему: Како медији утичу на наше животе и како можемо бити одговорни корисници медија? Ова активност ће им помоћи да примене научено и размотре медије из личног угла.

Провери знање кроз игру:

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).