Циљ часа: Разумети концепт заједнице и значај школе као дела заједнице. Подстакнути ученике на размишљање о улогама свих чланова заједнице. Развити комуникацијске и тимске вештине.
Увод:
Почетни разговор:
- Питања:
- Шта за вас значи појам “заједница”?
- Можете ли набројати неке заједнице којима припадате (породица, пријатељи, насеље, школа)?
- Активност:
- На табли или флипчарту направити дијаграм “Заједнице”, где ученици могу записати своје одговоре.
- Циљ: Укратко упознати ученике са различитим типовима заједница и значајем сваке од њих.
Главни део:
Разговор о школи као заједници:
- Дискусија:
- Поставити питање: “Како школа служи као заједница?”
- Подстакнути ученике да разматрају улоге сваког члана заједнице:
- Ученици: Како доприносе атмосфери у учионици?
- Наставници: Какву улогу играју у образовању и подршци ученицима?
- Родитељи и особље: Како помажу у функционисању школе?
- Илустрација:
- Издвојити примере позитивних акција у школи (нпр. организовање пројеката, хуманитарних акција).
Групни рад:
- Формација група: Поделити ученике у мале групе од 4-5.
- Задатак: Нека свaкa група направи списак активности које доприносе заједници у школи.
- Могу укључивати:
- Хуманитарне акције (нпр. прикупљање хране)
- Организовање догађаја (нпр. школске фестивале)
- Помоћ старијим ученицима или новајлијама.
- Могу укључивати:
- Представљање: Након 10 минута, свaкa група дели своје идеје (по 2-3 минута).
Закључак:
Рефлексија:
- Разговор:
- Како можемо побољшати нашу школску заједницу?
- Шта можемо учинити да сви осећају да припадају?
- Забележите идеје: На табли записати најзначајније предлоге.
- Обратите пажњу на осећај припадности: Подстакните ученике да размишљају о томе како се осећају у школи и како то може утицати на њихово учење.
Домаћи задатак:
- Кратак есеј: Написати есеј о томе шта школа значи за вас, ваше улоге у њој и како можете допринети њеној заједници.