Циљ часа: Разумети концепт различитости у друштву. Упознати ученике са разним аспектима који чине наше идентиетете (раса, пол, национална припадност, итд.). Развити свест о значају поштовања разлика и промовисања инклузије.
Увод:
Започети разговор:
- Питања:
- Шта за вас значи “различитост”?
- Како дефинишете своју идентиетет?
- Активност:
- На табли записати кључне појмове: различитост, сличности, идентитет.
Главни део:
Разговор о различитостима:
- Објашњење:
- Представити различите аспекте идентиитета:
- Раса
- Пол
- Национална припадност
- Друштвено порекло
- Вероисповест
- Политичка или друга уверења
- Имовно стање
- Култура
- Језик
- Старост
- Инвалидитет
- Представити различите аспекте идентиитета:
- Групна активност:
- Поделити ученике у мале групе и замолити их да у својим групама направе списак сличности и разлика у контексту наведених аспеката.
Представљање резултата:
- Нека свaкa група дели своје спискове (по 2-3 минута).
- Обратити пажњу на то како сличности могу ујединити, а разлике обогатити заједницу.
Закључак:
Рефлексија:
- Питања:
- Како различитост обогаћује наше животе?
- Зашто је важно поштовати и ценити разлике?
- Забележите кључне идеје на табли.
Домаћи задатак:
- Написати кратак есеј о томе како разлике у нашем друштву могу бити предност и како можемо допринети инклузивнијем окружењу.