Наше сличности и разлике

Циљ часа: Разумети концепт различитости у друштву. Упознати ученике са разним аспектима који чине наше идентиетете (раса, пол, национална припадност, итд.). Развити свест о значају поштовања разлика и промовисања инклузије.

Увод:

Започети разговор:

  • Питања:
    • Шта за вас значи “различитост”?
    • Како дефинишете своју идентиетет?
  • Активност:
    • На табли записати кључне појмове: различитост, сличности, идентитет.

Главни део:

Разговор о различитостима:

  • Објашњење:
    • Представити различите аспекте идентиитета:
      • Раса
      • Пол
      • Национална припадност
      • Друштвено порекло
      • Вероисповест
      • Политичка или друга уверења
      • Имовно стање
      • Култура
      • Језик
      • Старост
      • Инвалидитет
  • Групна активност:
    • Поделити ученике у мале групе и замолити их да у својим групама направе списак сличности и разлика у контексту наведених аспеката.

Представљање резултата:

  • Нека свaкa група дели своје спискове (по 2-3 минута).
  • Обратити пажњу на то како сличности могу ујединити, а разлике обогатити заједницу.

Закључак:

Рефлексија:

  • Питања:
    • Како различитост обогаћује наше животе?
    • Зашто је важно поштовати и ценити разлике?
  • Забележите кључне идеје на табли.

Домаћи задатак:

  • Написати кратак есеј о томе како разлике у нашем друштву могу бити предност и како можемо допринети инклузивнијем окружењу.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).