Одлучивање у учионици и школи

Циљ часа: Разумети процес одлучивања у контексту учионице и школе. Развити вештине критичког размишљања и колаборације. Подстакнути ученике на активније учешће у одлучивању.

Увод:

Питања:

  • Шта за вас значи “одлучивање”? Када доносите одлуке?
  • Да ли можете да се сетите неке важне одлуке коју сте донели у школи?

Активност:

  • На табли или флипчарту направити списак ситуација у којима се доносе одлуке (нпр. избор пројекта, организација догађаја, решавање конфликата).

Главни део:

Разговор о процесу одлучивања:

  • Дискусија:
    • Објаснити кораке у процесу одлучивања:
      • Идентификација проблема
      • Сакупљање информација
      • Генерисање опција
      • Процена опција
      • Донесите одлуку
      • Процените резултате
  • Примери:
    • Разговарати о ситуацијама у школи у којима се примењују ови кораци (нпр. избор новог пројекта, организација излети).

Групни рад:

  • Формација група: Поделити ученике у мале групе од 4-5.
  • Задатак:
    • Нека свaкa група изабере један проблем у школи који би желели да реше (нпр. недостатак активности за ученике, проблеми у комуникацији).
    • Примените кораке процеса одлучивања:

Идентификација проблема
Сакупљање информација (шта знају о проблему)
Генерисање опција
Процена опција
Предлагање решења
Представљање: Након 10 минута, свaкa група дели своје закључке (по 2-3 минута).

    Закључак (10 минута):

    Рефлексија:

    • Разговор:
      • Како смо дошли до решења? Које су предности и недостаци предложених опција?
      • Како можемо применити ову методологију одлучивања у другим ситуацијама?
    • Забележите идеје: На табли записати кључне тачке из дискусије.

    Домаћи задатак:

    • Кратак есеј: Написати о некој одлуци коју сте недавно донели, применивши кораке процеса одлучивања.

    Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).