Опасности у коришћењу интернета и мобилног телефона

Циљ часа: Ученици ће разумети које опасности вребају при коришћењу интернета и мобилних телефона, као и како се заштитити и реаговати на потенцијалне претње.

Исходи часа:

  • Ученици ће бити у стању да препознају различите врсте опасности при коришћењу интернета и мобилних телефона.
  • Научиће које су безбедносне мере за заштиту личних података и приватности.
  • Разумеће како да реагују у случају да се суоче са опасностима као што су сајбер-малтретирање, превара или злоупотреба података.

Увод:

  1. Поздрав и увод у тему:
    • Наставник започиње час кратком дискусијом питањем: „Шта су, по вашем мишљењу, највеће опасности на интернету и при коришћењу мобилних телефона?“
    • Објашњава да је циљ часа упознавање са врстама опасности и мерама заштите.

Главни део:

  1. Предавање уз презентацију:
    • Примери опасности:
      • Сајбер-малтретирање: Дефиниција и примери како се јавља (увредљиви коментари, ширење гласина, претеће поруке).
      • Фишинг и интернет преваре: Како изгледају лажне поруке и сајтови који траже личне податке.
      • Злоупотреба личних података: Примери шта може да се деси ако се подаци деле без размишљања.
      • Зависност од интернета и мобилних телефона: Како непрестано коришћење може утицати на физичко и ментално здравље.
    • Савети за заштиту:
      • Коришћење јаке лозинке и двоструке аутентификације.
      • Проверa извора и безбедних сајтова.
      • Пажљиво деловање на друштвеним мрежама и избегавање дељења приватних информација.
  2. Анализа примера у групама:
    • Ученици се деле у групе од 4-5 и добијају конкретне ситуације (нпр. примање сумњиве е-поште, суочавање са непознатом особом која захтева личне информације).
    • Задатак: Анализирати ситуацију и предложити најбољи начин за реаговање.
    • Након рада у групама, свака група излаже своје решење, а наставник допуњава и даје додатне савете.

Завршни део:

  1. Сумирање и закључци:
    • Наставник истиче кључне поуке: како препознати ризичне ситуације, које кораке предузети и коме се обратити у случају проблема.
    • Питања за ученике: „Шта ћете од данас променити у свом понашању на интернету?“
  2. Кратка активност за евалуацију:
    • Ученици попуњавају брз упитник или одговарају на питања: „Који су вам савети били најкориснији?“ и „Да ли сте се икада суочили са сличним ситуацијама и како сте реаговали?“

Домаћи задатак:

  • Ученици пишу кратак есеј о томе како могу побољшати своје навике на интернету и шта могу саветовати својим пријатељима за сигурно понашање.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).