Партиципација ученика на нивоу одељења и школе

Циљ часа: Упознати ученике с концептом партиципације и њеним значајем на нивоу одељења и школе. Идентификовати различите облике учешћа ученика у доношењу одлука. Развити свест о важности активног учешћа ученика у животу школе и одељења.

    Задаци часа: Објаснити концепт партиципације на нивоу одељења и школе. Разговарати о примерама партиципације ученика. Подстицати ученике да размисле о својој улози у одељењу и школи.

    Увод:

    Активности:

    • Поздрав и уводна активност: Наставник поздравља ученике и поставља питање: „Како можете учествовати у одлукама у вашем одељењу и школи?“ Наставник записује одговоре на табли и подстиче кратку дискусију.
    • Кратка дефиниција: Наставник објашњава појам партиципације и значај активног учешћа ученика у животу одељења и школе.

    Главни део:

    Активности:

    • Партиципација на нивоу одељења: Наставник објашњава како ученици могу учествовати у одлучивању на нивоу одељења:
      1. Одељенски збор: Како ученици могу износити своје предлоге и проблеме.
      2. Представници одељења: Улога одељенских представника у преношењу гласова својих вршњака.
      3. Задатак: Идентификовати примере добрих пракси у партиципацији на нивоу одељења.
    • Партиципација на нивоу школе: Наставник објашњава како ученици могу учествовати у одлучивању на нивоу школе:
      1. Учешће у школском парламенту или савету: Улога ових органа у доношењу одлука.
      2. Иницијативе и пројекти: Како ученици могу покренути пројекте и иницијативе за побољшање школе.
      3. Формулисање мишљења и предлога: Разумевање важности изражавања мишљења на школским састанцима.
    • Групна дискусија: Ученици се деле у мале групе и добијају задатак да размисле о примерима партиципације у својој школи. Питања за разматрање:
    • „Како ваша школа омогућава учешће ученика у одлучивању?“
    • „Које иницијативе су покренуте од стране ученика и како су оне утицале на живот у школи?“

    Завршни део:

    Активности:

    • Резиме: Наставник резимира кључне концепте о партиципацији ученика на нивоу одељења и школе.
    • Провера разумевања: Постављање питања као што су: „Које су предности активне партиципације ученика?“ и „Како ученици могу боље представљати интересе својих вршњака?“
    • Закључна порука: Наставник подстиче ученике да размишљају о томе како могу активније учествовати у свом одељењу и школи.

    Домаћи задатак (опционо):

    • Ученици могу написати кратак састав о томе како би желели да виде своје учешће у одлучивању у школи и предлоге за побољшање партиципације.

    Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).