Партиципација ученика на нивоу одељења и школе

Циљ часа: Упознати ученике с концептом партиципације и њеним значајем на нивоу одељења и школе. Идентификовати различите облике учешћа ученика у доношењу одлука. Развити свест о важности активног учешћа ученика у животу школе и одељења.

Уводни део:

Активности:

  • Поздрав и уводна активност: Наставник поздравља ученике и поставља питање: „Како можете учествовати у одлукама у вашем одељењу и школи?“ Наставник записује одговоре на табли и подстиче кратку дискусију.
  • Кратка дефиниција: Наставник објашњава појам партиципације и значај активног учешћа ученика у животу одељења и школе.

Главни део:

Активности:

  • Партиципација на нивоу одељења: Наставник објашњава како ученици могу учествовати у одлучивању на нивоу одељења:
    1. Одељенски збор: Како ученици могу износити своје предлоге и проблеме.
    2. Представници одељења: Улога одељенских представника у преношењу гласова својих вршњака.
    3. Задатак: Идентификовати примере добрих пракси у партиципацији на нивоу одељења.
  • Партиципација на нивоу школе: Наставник објашњава како ученици могу учествовати у одлучивању на нивоу школе:
    1. Учешће у школском парламенту или савету: Улога ових органа у доношењу одлука.
    2. Иницијативе и пројекти: Како ученици могу покренути пројекте и иницијативе за побољшање школе.
    3. Формулисање мишљења и предлога: Разумевање важности изражавања мишљења на школским састанцима.

Групна дискусија: Ученици се деле у мале групе и добијају задатак да размисле о примерима партиципације у својој школи.

Питања за разматрање:

  • „Како ваша школа омогућава учешће ученика у одлучивању?“
  • „Које иницијативе су покренуте од стране ученика и како су оне утицале на живот у школи?“

Завршни део:

Активности:

  • Резиме: Наставник резимира кључне концепте о партиципацији ученика на нивоу одељења и школе.
  • Провера разумевања: Постављање питања као што су: „Које су предности активне партиципације ученика?“ и „Како ученици могу боље представљати интересе својих вршњака?“
  • Закључна порука: Наставник подстиче ученике да размишљају о томе како могу активније учествовати у свом одељењу и школи.

Домаћи задатак (опционо):

  • Ученици могу написати кратак састав о томе како би желели да виде своје учешће у одлучивању у школи и предлоге за побољшање партиципације.

Провери знање кроз игру:

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).