Циљ часа: Упознати ученике с концептом партиципације и њеним значајем на нивоу одељења и школе. Идентификовати различите облике учешћа ученика у доношењу одлука. Развити свест о важности активног учешћа ученика у животу школе и одељења.
Задаци часа: Објаснити концепт партиципације на нивоу одељења и школе. Разговарати о примерама партиципације ученика. Подстицати ученике да размисле о својој улози у одељењу и школи.
Увод:
Активности:
- Поздрав и уводна активност: Наставник поздравља ученике и поставља питање: „Како можете учествовати у одлукама у вашем одељењу и школи?“ Наставник записује одговоре на табли и подстиче кратку дискусију.
- Кратка дефиниција: Наставник објашњава појам партиципације и значај активног учешћа ученика у животу одељења и школе.
Главни део:
Активности:
- Партиципација на нивоу одељења: Наставник објашњава како ученици могу учествовати у одлучивању на нивоу одељења:
- Одељенски збор: Како ученици могу износити своје предлоге и проблеме.
- Представници одељења: Улога одељенских представника у преношењу гласова својих вршњака.
- Задатак: Идентификовати примере добрих пракси у партиципацији на нивоу одељења.
- Партиципација на нивоу школе: Наставник објашњава како ученици могу учествовати у одлучивању на нивоу школе:
- Учешће у школском парламенту или савету: Улога ових органа у доношењу одлука.
- Иницијативе и пројекти: Како ученици могу покренути пројекте и иницијативе за побољшање школе.
- Формулисање мишљења и предлога: Разумевање важности изражавања мишљења на школским састанцима.
- Групна дискусија: Ученици се деле у мале групе и добијају задатак да размисле о примерима партиципације у својој школи. Питања за разматрање:
- „Како ваша школа омогућава учешће ученика у одлучивању?“
- „Које иницијативе су покренуте од стране ученика и како су оне утицале на живот у школи?“
Завршни део:
Активности:
- Резиме: Наставник резимира кључне концепте о партиципацији ученика на нивоу одељења и школе.
- Провера разумевања: Постављање питања као што су: „Које су предности активне партиципације ученика?“ и „Како ученици могу боље представљати интересе својих вршњака?“
- Закључна порука: Наставник подстиче ученике да размишљају о томе како могу активније учествовати у свом одељењу и школи.
Домаћи задатак (опционо):
- Ученици могу написати кратак састав о томе како би желели да виде своје учешће у одлучивању у школи и предлоге за побољшање партиципације.