Планирање и извођење акција у школи у корист права детета – радионица

Циљ радионице: Да ученици науче како да идентификују проблеме који се тичу права детета у школи, како да планирају и реализују акције за решавање тих проблема, као и да анализирају ефекте својих активности кроз групни рад и критичко разматрање резултата.

Уводни део:

Представљање теме радионице
У овом делу ће се ученицима увести основна идеја радионице, која обухвата права детета у школи и начин на који ученици могу активно да се укључе у заштиту и унапређење тих права. Разговор ће обухватити:

  • Шта су права детета и која су најважнија права деце у школи (право на образовање, право на безбедност, право на учешће, право на слободу изражавања и др.).
  • Значај активног учешћа ученика у решавању проблема који се односе на њихова права.

Представљање циљева радионице
Ученици ће бити упознати са циљем радионице, који се састоји у планирању и извођењу акција које ће побољшати поштовање права детета у школи.

Тимски рад и расподела задатака
Ученици ће бити подељени у групе које ће радити на различитим аспектима радионице. Кажу им се да ће заједно радити на идентификовању проблема, развоју решења, планирању акција и анализи ефеката.

Главни део:

Учешће ученика у школи и избор проблема

  • Циљ: Упознати ученике са проблемима који могу утицати на права детета у школи, као и како да сами идентификују и формулишу проблеме.
  • Активности:
    • Дискусија о правима детета: Која су права ученика најчешће угрожена у школи?
    • Разматрање примера из стварног живота (нпр. недостатак погодности за децу са инвалидитетом, ненадлежно понашање наставника или вршњачко насиље).
    • Ученици у групама бирају један проблем који желе да решавају.

Тражење решења проблема

  • Циљ: Развити вештине критичког размишљања и креативности при тражењу решења за идентификовани проблем.
  • Активности:
    • Разматрање могућих решења проблема: Шта можемо урадити како би се побољшала ситуација у школи?
    • Израда нацрта решења у групама, уз размину предлога и конструктивну критику.

Израда плана акције

  • Циљ: Упознати ученике са процесом израде конкретног плана за спровођење акције.
  • Активности:
    • Како се планира акција? Који су кораци за спровођење решења?
    • Израда плана акције: који су циљеви, шта је потребно за реализацију, како ће се акција спроводити, који су ресурси потребни.
    • Оцена могућих баријера и потешкоћа у спровођењу.

Анализа могућих ефеката акције

  • Циљ: Проценити могуће ефекте и резултате акције која ће бити спроведена.
  • Активности:
    • Како можемо измерити успех наше акције? Како ће се ефекти акције видети?
    • Разматрање краткорочних и дугорочних ефеката: како ће се права ученика у школи побољшати после акције?
    • Разматрање различитих начина за праћење и евалуацију акције.

Планирање и извођење акције

  • Циљ: Ученици ће спровести своје акције у школи или предложити како би их спровели у будућности.
  • Активности:
    • Извођење или представљање акције: у зависности од природе акције, ученици могу предузети конкретне кораке у школи или израдити презентацију о томе како би акцију спровели.
    • Праћење акције и припрема извештаја.

Завршни део:

Завршна анализа акције и вредновање ефеката
Ученици ће разматрати и вредновати како је акција утицала на побољшање права детета у школи.

  • Шта је постигнуто?
  • Да ли су решени проблеми? Ако нису, шта је било тешко у спровођењу акције?
  • Који су резултати? Како су ученици и наставници реаговали?

Приказ и анализа групних радова
Групе ће презентовати своје радове и излагати своје акције и анализе. Ученици ће разматрати рад других група и учити од различитих приступа и решења.

Рефлексија и повратне информације
Ученици ће на крају радионице поделити своје утиске, разматрати шта су научили и како би могли да примењују стечена знања у будућности.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).