Циљ часа: Упознати ученике с позитивним аспектима коришћења интернета и мобилних телефона. Развити свест о томе како технологија може побољшати учење, комуникацију и креативност. Подстицати ученике да користе интернет и мобилне телефоне на конструктиван и одговоран начин.
Задаци часа: Објаснити значај и предности интернета и мобилних телефона у свакодневном животу. Идентификовати позитивне примере коришћења технологије. Подстицати ученике на развијање здравих навика у коришћењу технологије.
Увод:
Активности:
- Поздрав и уводна активност: Наставник поздравља ученике и поставља питање: „Које су неке позитивне ствари које сте урадили користећи интернет или мобилни телефон?“ Ученици дају кратке одговоре, а наставник их записује на табли.
- Кратка дефиниција: Наставник објашњава појам интернета и мобилних телефона, наглашавајући њихову улогу у свакодневном животу.
Главни део:
Активности:
- Позитивна коришћења интернета: Наставник истиче предности коришћења интернета, као што су:
- Образовање: Приступ образовним ресурсима, онлајн курсеви, видео лекције, интерактивни алати.
- Истраживање: Лако доступне информације о различитим темама, научне студије, чланци.
- Комуникација: Лако повезивање с пријатељима, породицом и колегама путем друштвених мрежа и апликација за размену порука.
- Позитивна коришћења мобилних телефона: Наставник истиче предности коришћења мобилних телефона, као што су:
- Апликације за продуктивност: Користите апликације за организовање времена, подсећање, белешке и управљање задацима.
- Забава и креативност: Играње игара, стварање и дељење креативног садржаја, као што су фотографије и видео снимци.
- Здравље и благостање: Користите апликације за фитнес, медитацију и праћење здравља.
- Групна дискусија: Ученици се деле у мале групе и добијају задатак да размисле о следећим питањима:
- „Како можете искористити интернет и мобилне телефоне за побољшање свог учења и развоја?“
- „Које корисне апликације или веб-сајтове сте открили и како вам помажу?“
Завршни део:
Активности:
- Резиме: Наставник резимира кључне концепте о позитивном коришћењу интернета и мобилних телефона.
- Провера разумевања: Постављање питања као што су: „Које су предности коришћења интернета и мобилних телефона у вашем свакодневном животу?“ и „Како можемо побољшати наше навике у коришћењу технологије?“
- Закључна порука: Подстицање ученика да буду одговорни корисници технологије и да делите своје знање о томе како да користе интернет и мобилне телефоне на конструктиван начин.
Домаћи задатак (опционо):
- Ученици могу написати кратак састав о томе како могу позитивно користити интернет и мобилне телефоне и предлоге за побољшање својих навика у коришћењу технологије.