Позитивно коришћење интернета и мобилног телефона

Циљ часа: Упознати ученике с позитивним аспектима коришћења интернета и мобилних телефона. Развити свест о томе како технологија може побољшати учење, комуникацију и креативност. Подстицати ученике да користе интернет и мобилне телефоне на конструктиван и одговоран начин.

Уводни део:

Активности:

  • Поздрав и уводна активност: Наставник поздравља ученике и поставља питање: „Које су неке позитивне ствари које сте урадили користећи интернет или мобилни телефон?“ Ученици дају кратке одговоре, а наставник их записује на табли.
  • Кратка дефиниција: Наставник објашњава појам интернета и мобилних телефона, наглашавајући њихову улогу у свакодневном животу.

Главни део:

Активности:

  • Позитивна коришћења интернета: Наставник истиче предности коришћења интернета, као што су:
    1. Образовање: Приступ образовним ресурсима, онлајн курсеви, видео лекције, интерактивни алати.
    2. Истраживање: Лако доступне информације о различитим темама, научне студије, чланци.
    3. Комуникација: Лако повезивање с пријатељима, породицом и колегама путем друштвених мрежа и апликација за размену порука.
  • Позитивна коришћења мобилних телефона: Наставник истиче предности коришћења мобилних телефона, као што су:
    1. Апликације за продуктивност: Користите апликације за организовање времена, подсећање, белешке и управљање задацима.
    2. Забава и креативност: Играње игара, стварање и дељење креативног садржаја, као што су фотографије и видео снимци.
    3. Здравље и благостање: Користите апликације за фитнес, медитацију и праћење здравља.

Групна дискусија: Ученици се деле у мале групе и добијају задатак да размисле о следећим питањима:

  • „Како можете искористити интернет и мобилне телефоне за побољшање свог учења и развоја?“
  • „Које корисне апликације или веб-сајтове сте открили и како вам помажу?“

Завршни део:

Активности:

  • Резиме: Наставник резимира кључне концепте о позитивном коришћењу интернета и мобилних телефона.
  • Провера разумевања: Постављање питања као што су: „Које су предности коришћења интернета и мобилних телефона у вашем свакодневном животу?“ и „Како можемо побољшати наше навике у коришћењу технологије?“
  • Закључна порука: Подстицање ученика да буду одговорни корисници технологије и да делите своје знање о томе како да користе интернет и мобилне телефоне на конструктиван начин.

Домаћи задатак (опционо):

  • Ученици могу написати кратак састав о томе како могу позитивно користити интернет и мобилне телефоне и предлоге за побољшање својих навика у коришћењу технологије.

Провери знање кроз игру:

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).