Права и правила у учионици

Циљ лекције: Упознати ученике са важностима правила и права у учионици, развити њихову способност заједничког рада и одговорности, и осмислити правила која ће бити прихваћена од стране свих.

Увод:

  1. Разговор о правилима и правима:
    • Почните час кратким уводом о томе шта су правила и права.
    • Објасните да правила помажу у одржавању реда и сигурности, док права представљају основне услове који свакоме припадају.
    • Поставите питање: „Зашто мислите да су правила важна у учионици?“ и „Каква права можемо имати у учионици?“
    • Претходно припремите неке примере правила из других окружења, као што су правила у школи, на спортским теренима или код куће, и упитајте ученике шта се свуда може приметити.

Главни део часа:

  1. Активност: „Креирање правила и права“
    • Подела у групе: Поделите ученике у мале групе од по 4-5 ученика.
    • Осмишљавање правила и права: Кажите ученицима да свака група треба да осмисли списак правила која ће помоћи да учионица буде пријатно место за рад. Такође, нека свака група одреди која права сматрају важним за себе у учионици. Успут их водите како би се уверили да је сваки члан активно укључен.
      • Пример правила: „Слушајмо једни друге,“ „Употребљавајмо љубазан тон.“
      • Пример права: „Имам право да будем слушан,“ „Имам право на сигурност.“
  2. Израда паноа:
    • Израда паноа: После што су групе завршиле свој рад, нека свака група направи свој пано на ком ће бити представљена њихова правила и права. Пано може укључивати цртеже, наслове, и кратке текстове.
    • Представљање паноа: Нека свака група представи свој пано осталим ученицима и објасни како су дошли до својих идеја.

Завршни део часа: (10 минута)

  1. Разговор и усаглашавање:
    • Разговарајте о предложеним правилима и правима. Питајте ученике: „Које од ових правила и права сматрате најважнијим?“ и „Да ли постоје нека правила која бисмо могли додати или изменити?“
  2. Гласање:
    • Организујте гласање у којем ће ученици одредити која правила и права ће бити укључена у коначни пано који ће бити постављен у учионици.
  3. Закључак:
    • Објасните ученицима да ће ново створени пано бити постављен у учионицу као подсетник на права и правила која су сами осмислили.
    • Подстакните их да се обавежу да ће поштовати ова правила и права и да ће радити на одржавању добрих односа у учионици.

Домаћи задатак:

  • Кратка рефлексија: Нека ученици напишу кратку белешку о томе како ће нова правила и права утицати на њихово понашање у учионици и шта очекују од новог система.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).