Циљ часа: Упознати ученике с концептом конструктивног решавања сукоба. Развити свест о предностима конструктивног приступа у решавању сукоба.
Увод:
Започети разговор:
- Питања:
- Шта за вас значи “конструктивно решавање сукоба”?
- Зашто мислите да је важно решавати сукобе на конструктиван начин?
- Активност:
- На табли записати кључне термине: конструктивно решавање, предности, сукоб.
Главни део:
Објашњење концепта:
- Конструктивно решавање сукоба:
- Дефиниција: процес у којем се сукоб решава путем дијалога, компромиса и заједничког тражења решења, без употребе агресије или насилних метода.
- Предности конструктивног решавања:
- Побољшање односа: Омогућава боље разумевање између страна, што може довести до чвршћих веза.
- Развој вештина: Ученици развијају комуникационе, преговарачке и решавачке вештине.
- Смањење стреса: Конструктивни приступ смањује тензије и стрес повезан с конфликтом.
- Стварање позитивног окружења: Дошло до стварања атмосферу у којој се осећају сигурно и подржано.
- Подстицање иновација: Размена идеја и перспектива може довести до креативних решења.
Групна активност:
- Поделити ученике у мале групе (4-5).
- Задатак: Нека свaka група разматра ситуацију у којој је конструктивно решавање сукоба дало позитиван исход. Могу дати примере из живота, популарних филмова или књига.
- Након 10 минута, свaka група дели своје закључке (по 2-3 минута).
Разговор о предностима:
- Вратити се на табли и направити списак предности конструктивног решавања сукоба које су ученици поменули.
- Дискусија о томе како свaкa од предности може утицати на индивидуалне и групне односе.
Закључак:
Рефлексија:
- Питања:
- Како можемо применити конструктивно решавање сукоба у нашем свакодневном животу?
- Које су ваше личне стратегије за конструктивно решавање сукоба?
- Забележите кључне идеје на табли.
Домаћи задатак:
- Написати кратак есеј о томе како можете применити конструктивно решавање сукоба у вашој школи или заједници.