Предности конструктивног решавања сукоба

Циљ часа: Упознати ученике с концептом конструктивног решавања сукоба. Развити свест о предностима конструктивног приступа у решавању сукоба.

Увод:

Започети разговор:

  • Питања:
    • Шта за вас значи “конструктивно решавање сукоба”?
    • Зашто мислите да је важно решавати сукобе на конструктиван начин?
  • Активност:
    • На табли записати кључне термине: конструктивно решавање, предности, сукоб.

Главни део:

Објашњење концепта:

  • Конструктивно решавање сукоба:
    • Дефиниција: процес у којем се сукоб решава путем дијалога, компромиса и заједничког тражења решења, без употребе агресије или насилних метода.
  • Предности конструктивног решавања:
    • Побољшање односа: Омогућава боље разумевање између страна, што може довести до чвршћих веза.
    • Развој вештина: Ученици развијају комуникационе, преговарачке и решавачке вештине.
    • Смањење стреса: Конструктивни приступ смањује тензије и стрес повезан с конфликтом.
    • Стварање позитивног окружења: Дошло до стварања атмосферу у којој се осећају сигурно и подржано.
    • Подстицање иновација: Размена идеја и перспектива може довести до креативних решења.

Групна активност:

  • Поделити ученике у мале групе (4-5).
  • Задатак: Нека свaka група разматра ситуацију у којој је конструктивно решавање сукоба дало позитиван исход. Могу дати примере из живота, популарних филмова или књига.
  • Након 10 минута, свaka група дели своје закључке (по 2-3 минута).

Разговор о предностима:

  • Вратити се на табли и направити списак предности конструктивног решавања сукоба које су ученици поменули.
  • Дискусија о томе како свaкa од предности може утицати на индивидуалне и групне односе.

Закључак:

Рефлексија:

  • Питања:
    • Како можемо применити конструктивно решавање сукоба у нашем свакодневном животу?
    • Које су ваше личне стратегије за конструктивно решавање сукоба?
  • Забележите кључне идеје на табли.

Домаћи задатак:

  • Написати кратак есеј о томе како можете применити конструктивно решавање сукоба у вашој школи или заједници.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).