Реаговање на насиље

Циљ часа: Упознати ученике с важности реаговања на насиље. Развити стратегије за адекватно реаговање у ситуацијама насиља, како као жртве, тако и као сведоци.

Уводни део:

Започети разговор:

  • Питања:
    • Шта значи реаговати на насиље?
    • Зашто је важно реаговати у ситуацијама насиља?
  • Активност:
    • На табли записати кључне термине: реакција, насиље, подршка.

Главни део:

Објашњење важности реаговања:

  • Када и зашто реаговати:
    • Дефиниција: Реаговање подразумева активан став према насиљу, било да сте жртва, сведок или особа која може пружити помоћ.
    • Узроци реаговања: заштита жртве, прекид циклуса насиља, подизање свести о проблему.
  • Могуće последице непријављивања насиља:
    • Шта се може десити ако не реагујемо? (повећање насиља, нормализација агресије).

Стратегије реаговања:

  • Реаговање као жртва:
    • Како да се заштитите: размотрите ситуацију, тражите помоћ, обавестите поверења особу (наставника, родитеља).
  • Реаговање као сведок:
    • Не прећуткујте насиље – пријавите га.
    • Подржите жртву: будите уз њу, слушајте, охрабрите је да потражи помоћ.
  • Поступци:
    • Како деловати у ситуацијама насиља (нпр. опрезно интервенисати, контактирати одраслу особу).

Групна активност:

  • Поделити ученике у мале групе (4-5).
  • Задатак:
    • Нека свaкa група разматра хипотетички сценарио насиља (нпр. физичко или емоционално насиље у школи) и развије план реаговања.
    • У плану треба да буду укључени:
      • Кога обавестити?
      • Како пружити подршку жртви?
      • Како спречити поновно насиље?
  • Након 10-15 минута, свака група дели своје закључке (по 2-3 минута).

Завршни део:

Рефлексија:

  • Питања:
    • Како се осећате после разматрања о реаговању на насиље?
    • Шта можете учинити у свом окружењу да помогнете у сузбијању насиља?
    • Зашто је важно деловати одговорно?
  • Забележите кључне идеје на табли.

Домаћи задатак:

  • Написати кратак есеј о томе како бисте реаговали у конкретној ситуацији насиља и које стратегије бисте применили.

Провери знање кроз игру:

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).