Реаговање на насиље

Циљ часа: Упознати ученике с важности реаговања на насиље. Развити стратегије за адекватно реаговање у ситуацијама насиља, како као жртве, тако и као сведоци.

Увод:

Започети разговор:

  • Питања:
    • Шта значи реаговати на насиље?
    • Зашто је важно реаговати у ситуацијама насиља?
  • Активност:
    • На табли записати кључне термине: реакција, насиље, подршка.

    Главни део:

    Објашњење важности реаговања:

    • Када и зашто реаговати:
      • Дефиниција: Реаговање подразумева активан став према насиљу, било да сте жртва, сведок или особа која може пружити помоћ.
      • Узроци реаговања: заштита жртве, прекид циклуса насиља, подизање свести о проблему.
    • Могуće последице непријављивања насиља:
      • Шта се може десити ако не реагујемо? (повећање насиља, нормализација агресије).

    Стратегије реаговања:

    • Реаговање као жртва:
      • Како да се заштитите: размотрите ситуацију, тражите помоћ, обавестите поверења особу (наставника, родитеља).
    • Реаговање као сведок:
      • Не прећуткујте насиље – пријавите га.
      • Подржите жртву: будите уз њу, слушајте, охрабрите је да потражи помоћ.
    • Поступци:
      • Како деловати у ситуацијама насиља (нпр. опрезно интервенисати, контактирати одраслу особу).

    Групна активност:

    • Поделити ученике у мале групе (4-5).
    • Задатак:
      • Нека свaкa група разматра хипотетички сценарио насиља (нпр. физичко или емоционално насиље у школи) и развије план реаговања.
      • У плану треба да буду укључени:
        • Кога обавестити?
        • Како пружити подршку жртви?
        • Како спречити поновно насиље?
    • Након 10-15 минута, свaka група дели своје закључке (по 2-3 минута).

    Закључак:

    Рефлексија:

    • Питања:
      • Како се осећате после разматрања о реаговању на насиље?
      • Шта можете учинити у свом окружењу да помогнете у сузбијању насиља?
      • Зашто је важно деловати одговорно?
    • Забележите кључне идеје на табли.

    Домаћи задатак:

    • Написати кратак есеј о томе како бисте реаговали у конкретној ситуацији насиља и које стратегије бисте применили.

    Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).