Циљ часа: Ученици ће разумети како да реагују у ситуацијама интернет насиља и која је одговорност ученика и школе у заштити од таквих ситуација.
Уводни део:
- Разговор са ученицима:
- Питање за почетак: „Шта мислите, како треба реаговати ако се неко суочи са интернет насиљем?“
- Наставник кратко уводи тему и објашњава важност знања о правим корацима у ситуацијама интернет насиља.
Главни део:
- Шта је интернет насиље и како га препознати:
- Наставник подсећа на дефиницију интернет насиља и истиче основне знаке који указују на њега (нпр. узнемирујуће поруке, лажни профили, ширење лажних информација).
- Кораци за реаговање у ситуацијама интернет насиља:
- Сачување доказа: Ученицима се објашњава како да сниме екране (screenshot) и чувају поруке које представљају насиље.
- Обавештавање одраслих: Зашто је важно да обавесте родитеље, наставнике или школског психолога.
- Пријава случаја: Како се пријављује интернет насиље у школи и ван ње (нпр. платформа за пријаву сајбер-насиља).
- Избегавање одговарања на увреде: Смањење ескалације ситуације.
- Подршка другима: Како бити подршка вршњацима који су жртве интернет насиља.
- Одговорности ученика и школе:
- Улога ученика: Наставник објашњава да ученици имају одговорност да пријаве интернет насиље и не учествују у њему. Разговарају о томе како могу помоћи својим вршњацима.
- Одговорности школе:
- Објашњава се како школа треба да реагује: поступци при пријави интернет насиља, подршка жртви и санкције за починиоце.
- Пример школских правила: наставник дели пример правила школе који укључује процедуре за интернет насиље.
- Групни рад: Ученици се деле у групе и анализирају сценарије који укључују интернет насиље. Задатак им је да одреде како би требало реаговати и које кораке би школа и ученици требало да предузму.
Завршни део:
- Сумирање и закључци:
- Наставник подвлачи најважније кораке у реаговању на интернет насиље и објашњава како школе треба да подрже ученике и промовишу безбедно окружење.
- Питање за ученике: „Који корак вам се чини најважнијим и зашто?“
- Активност за евалуацију:
- Ученици одговарају на кратко питање: „Шта бисте прво урадили ако се суочите са интернет насиљем?“
Домаћи задатак:
- Ученици истражују правила и процедуре које школе примењују у њиховој локалној заједници за реаговање на интернет насиље и припремају кратак извештај.
Провери знање кроз игру: