Седам златних правила за сигурно четовање и коришћење СМС порука

Циљ часа: Ученици ће усвојити основна правила за безбедно коришћење четовања и СМС порука како би заштитили себе и своје личне податке.

Исходи часа:

  • Ученици ће упознати златна правила за безбедно четовање и слање СМС порука.
  • Разумеће значај примене ових правила у свакодневном животу.
  • Научиће како да препознају потенцијалне опасности у дигиталној комуникацији и како да реагују на њих.

Уводни део:

  1. Разговор са ученицима:
    • Питање за размишљање: „Колико времена дневно проводите у четовању и слању порука?“
    • Наставник истиче значај безбедности у онлајн комуникацији и представља циљ часа – усвајање златних правила за безбедно четовање.

Главни део:

  1. Презентација и објашњење златних правила:
    • 1. Правило: Не делите личне податке – Наставник објашњава зашто је важно чувати личне податке као што су адреса, телефонски број или лозинке.
    • 2. Правило: Будите опрезни с непознатим контактима – Сви непознати контакти могу бити потенцијално опасни. Наставник истиче како препознати лажне профиле и опасности.
    • 3. Правило: Користите јаке лозинке и двоструку аутентификацију – Објашњава се важност сигурности лозинки.
    • 4. Правило: Не шаљите осетљиве информације путем СМС-а – Наводе се примери како злоупотреба може настати ако неко добије приступ поверљивим информацијама.
    • 5. Правило: Пријавите неприкладно понашање – Разговор о томе како пријавити сајбер-малтретирање и шта радити ако га приметите.
    • 6. Правило: Чувајте дигиталну репутацију – Наставник објашњава да све што се објави или пошаље може дуго остати доступно.
    • 7. Правило: Проверите линкове пре него што кликнете – Објашњење како се могу препознати потенцијално злонамерни линкови.
  2. Дискусија и анализа примера (15 минута):
    • Наставник дели ученицима примере порука и четова који су или безбедни или представљају ризик. Ученици у групама дискутују о тим примерима и доносе закључке.
    • Свака група дели своје закључке, а наставник допуњава дискусију објашњавајући како препознати потенцијалне опасности и како реаговати.

Завршни део:

  1. Сумирање и закључци:
    • Наставник понавља седам златних правила и наглашава важност примене ових правила у свакодневној комуникацији.
    • Питање за ученике: „Које правило вам се чини најважнијим и зашто?“
  2. Кратка активност за проверу разумевања:
    • Ученици пишу на папиру који од наведених савета планирају одмах да примене у својој комуникацији и зашто.

Домаћи задатак:

  • Ученици праве постер или презентацију о једном од златних правила које ће представити на следећем часу.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).