Циљ часа: Ученици ће усвојити основна правила за безбедно коришћење четовања и СМС порука како би заштитили себе и своје личне податке.
Исходи часа:
- Ученици ће упознати златна правила за безбедно четовање и слање СМС порука.
- Разумеће значај примене ових правила у свакодневном животу.
- Научиће како да препознају потенцијалне опасности у дигиталној комуникацији и како да реагују на њих.
Уводни део:
- Разговор са ученицима:
- Питање за размишљање: „Колико времена дневно проводите у четовању и слању порука?“
- Наставник истиче значај безбедности у онлајн комуникацији и представља циљ часа – усвајање златних правила за безбедно четовање.
Главни део:
- Презентација и објашњење златних правила:
- 1. Правило: Не делите личне податке – Наставник објашњава зашто је важно чувати личне податке као што су адреса, телефонски број или лозинке.
- 2. Правило: Будите опрезни с непознатим контактима – Сви непознати контакти могу бити потенцијално опасни. Наставник истиче како препознати лажне профиле и опасности.
- 3. Правило: Користите јаке лозинке и двоструку аутентификацију – Објашњава се важност сигурности лозинки.
- 4. Правило: Не шаљите осетљиве информације путем СМС-а – Наводе се примери како злоупотреба може настати ако неко добије приступ поверљивим информацијама.
- 5. Правило: Пријавите неприкладно понашање – Разговор о томе како пријавити сајбер-малтретирање и шта радити ако га приметите.
- 6. Правило: Чувајте дигиталну репутацију – Наставник објашњава да све што се објави или пошаље може дуго остати доступно.
- 7. Правило: Проверите линкове пре него што кликнете – Објашњење како се могу препознати потенцијално злонамерни линкови.
- Дискусија и анализа примера (15 минута):
- Наставник дели ученицима примере порука и четова који су или безбедни или представљају ризик. Ученици у групама дискутују о тим примерима и доносе закључке.
- Свака група дели своје закључке, а наставник допуњава дискусију објашњавајући како препознати потенцијалне опасности и како реаговати.
Завршни део:
- Сумирање и закључци:
- Наставник понавља седам златних правила и наглашава важност примене ових правила у свакодневној комуникацији.
- Питање за ученике: „Које правило вам се чини најважнијим и зашто?“
- Кратка активност за проверу разумевања:
- Ученици пишу на папиру који од наведених савета планирају одмах да примене у својој комуникацији и зашто.
Домаћи задатак:
- Ученици праве постер или презентацију о једном од златних правила које ће представити на следећем часу.