Симулација Народне скупштине – радионице

Циљ радионица: Циљ радионица је упознавање ученика са радом Народне скупштине, процедурама и правима посланика, као и развијање њихових вештина за јавне наступе, дебатовање и одлучивање. Током ових радионица, ученици ће научити како функционише законодавни процес, као и како се доносе одлуке у демократском друштву.

Симулација Народне скупштине – радионица 1

Циљ: Упознавање са основама рада Народне скупштине и креирање основне структуре симулације.

  • Уводни део (15 минута):
    • Објашњење шта је Народна скупштина, како функционише и које су њене основне надлежности.
    • Дискусија о важности законодавног тела у демократији.
    • Представљање концепта симулације Народне скупштине и објашњење улога које ће ученици преузети током радионица.
  • Главни део (30 минута):
    • Разговор о структурама у скупштини: посланичке групе, председник скупштине, посланик, предлози закона.
    • Раздељивање ученика у различите групе за симулацију: посланици, председник, секретари.
  • Завршни део (15 минута):
    • Подела улога и објашњење основних правила која ће се користити током симулације.
    • Подела задака за наредну радионицу: ученици треба да истраже процедуре у скупштини.

Одређивање улога и процедура у скупштини – радионица 2

Циљ: Подробно упознавање ученика са улогама у скупштини и процедуром рада скупштине.

  • Уводни део (10 минута):
    • Понављање основних информација о Народној скупштини.
    • Објашњење важности улога у процесу одлучивања у скупштини.
  • Главни део (40 минута):
    • Разрада улога: посланик, председник скупштине, секретар, потпредседник.
    • Разгледање процедура у скупштини: правила парламентарног рада, како се предлаже и разматра закон, како изгледа скупштинска седница.
    • Симулација: сви ученици ће имати прилику да пробају сваку улогу током малих симулација.
  • Завршни део (10 минута):
    • Разговор о важности процедура у скупштини.
    • Подела задатка за наредну радионицу: формирање посланичких група.

Формирање посланичких група – радионица 3

Циљ: Формирање политичких група које ће учествовати у дебатама и гласањима током симулације.

  • Уводни део (10 минута):
    • Објашњење шта су посланичке групе и како се формирају у стварном животу.
    • Дискусија о важности различитих политичких група у раду Народне скупштине.
  • Главни део (40 минута):
    • Раздељивање ученика у посланичке групе према политичким идејама (леви, десни, центар, независни и др.).
    • Формирање програмских циљева група (права, економија, образовање и др.).
    • Свакој групи ће бити додељен задатак да припреми своје програмске тачке и стратегије за дебату.
  • Завршни део (10 минута):
    • Презентација програмских тачака сваке групе.
    • Подела задатка за следећу радионицу: избор председника скупштине.

Избор председника скупштине – радионица 4

Циљ: Процес избора председника скупштине и упознавање са његовим задацима и овлашћењима.

  • Уводни део (10 минута):
    • Објашњење улоге председника Народне скупштине.
    • Разговор о процедурама избора председника у парламентима.
  • Главни део (40 минута):
    • Симулција избора председника скупштине.
    • Дискусија у посланичким групама и кандидовање за председника.
    • Гласање за председника скупштине и упознавање са његовим задацима: водити седницу, примати предлоге закона, обезбедити ред у скупштини.
  • Завршни део (10 минута):
    • Избор председника.
    • Прелазак на следећи задатак: формулисање предлога закона.

Формулисање предлога закона – радионица 5

Циљ: Упознавање са процесом формулисања и припреме предлога закона.

  • Уводни део (10 минута):
    • Објашњење шта је закон, ко га предлаже и како изгледа процес усвајања закона.
  • Главни део (40 минута):
    • Формирање радних група за припрему предлога закона (по темама: екологија, образовање, здравство).
    • Разрада основних принципа закона: шта закон треба да реши, коју проблему адресира.
    • Писање и представљање предлога закона.
  • Завршни део (10 минута):
    • Презентација предлога закона од стране група.
    • Подела задатка за наредну радионицу: припрема за дебату.

Скупштинска дебата – радионица 6

Циљ: Развити вештине дебатовања и аргументовања у контексту законодавног рада.

  • Уводни део (10 минута):
    • Објашњење значаја дебате у скупштини.
    • Правила парламентарне дебате и како водити конструктивну расправу.
  • Главни део (40 минута):
    • Дебата о предлозима закона.
    • Подела на групе које ће подржати и оповргнути предложене законе.
    • Свако излагање ће бити ограничено временом (2-3 минута), уз право на одговор.
  • Завршни део (10 минута):
    • Закључци и коментари на дебату.
    • Подела задатка за наредну радионицу: припрема за гласање.

Гласање – радионица 7

Циљ: Упознавање са процедурама гласања и доношења закона у скупштини.

  • Уводни део (10 минута):
    • Објашњење различитих начина гласања у Народној скупштини (јавно, тајно, подизањем руке).
    • Дискусија о значају гласања у демократији.
  • Главни део (40 минута):
    • Гласање о предложеним законима.
    • Свако група ће изнети своје разлоге за или против предложеног закона.
    • Правац гласања: објашњење како изгледа процес и одговорност посланика током гласања.
  • Завршни део (10 минута):
    • Изјава о резултатима гласања.
    • Подела задатка за последњу радионицу: евалуација симулације.

Евалуација симулације – радионица 8

Циљ: Оценити процес симулације и размислити о наученим вештинама и важности парламентарног рада.

  • Уводни део (10 минута):
    • Подсећање на све радионице и све активности које су спроведене.
  • Главни део (40 минута):
    • Разговор о томе шта је било успешно у симулацији, а шта би могло да буде боље.
    • Оцењивање од стране ученика: шта су научили о процесу доношења закона, о својој улози у скупштини и важности дебате.
  • Завршни део (10 минута):
    • Закључци и личне рефлексије.
    • Додела сертификата или награда за учешће у симулацији.
    • Завршна реч о важности демократског учешћа и разумевања процеса одлучивања.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).