Снимање кратког филма о вредностима грађанског друштва – радионица

Циљ радионице:
Циљ радионице је да ученици развију вештине у стварању и продукцији кратког филма који истражује и представља вредности грађанског друштва, као што су слобода, права, одговорност, толеранција, и солидарност. Ученици ће научити како да изаберу тему, напишу сценарио, поделе задатке, снимају и монтирају филм, као и да евалуирају свој рад.

Трајање: 4 школска часа

Час 1: Избор теме и формулисање идеје

Циљ: Упознати ученике са концептом кратког филма, подстицати их да размисле о вредностима грађанског друштва и како их могу представити кроз филм.

Трајање: 45 минута

Активности:

  1. Увод:
    • Наставник објашњава шта су вредности грађанског друштва и зашто су важне.
    • Примери вредности као што су људска права, слобода, толеранција, поштовање закона, солидарност, итд.
    • Кратко представљање основних корака у стварању кратког филма: избор теме, сценарио, снимање, монтажа и презентација.
  2. Мозгалице и дискусија:
    • Ученици ће у групама разматрати које вредности грађанског друштва су им најинтересантније.
    • Разматрају могуће теме као што су: слобода говора, праведност у друштву, екологија и друштвена одговорност, толеранција и мултикултурализам, права мањина.
    • Дискусија у групама о томе како би те теме могле бити представљене у кратком филму.
  3. Избор теме и формулисање идеје:
    • Свакој групи је додељена одређена тема.
    • Ученике се охрабрује да формулишу основну идеју филма, коју ће развијати у сценарију.
    • Свакој групи се помаже да дефинише поруку коју желе да пошаљу кроз свој филм.

Завршни део:

  • Групе представљају своје идеје осталим ученицима.
  • На крају часа наставник даје повратну информацију и подстиче ученике да започну рад на сценарију за следећи час.

Час 2: Писање сценарија; Подела задатака

Циљ: Научити ученике како да напишу сценарио за кратки филм и расподеле улоге у продукцији.

Трајање: 45 минута

Активности:

  1. Увод у сценарио:
    • Наставник објашњава структуру сценарија: како се пише у облику сценских упутстава, дијалога и описних делова.
    • Пример једноставног сценарија за кратки филм о вредностима грађанског друштва.
  2. Писање сценарија у групама:
    • Свакој групи се даје задатак да напише сценарио за свој филм. Тема и порука филма морају бити јасно дефинисани у сценарију.
    • Ученике се охрабрује да размотре врсте сцена које ће им бити потребне, дијалог, локације и други детаљи.
    • Наставник кружи по групама и помаже ученицима да формулишу сценарио.
  3. Подела задатака:
    • Након што су сценарији готови, групе треба да поделе задатке за снимање. Улоге могу бити: редитељ, камера, актери, звук, осветљење, монтажер.
    • Објашњење како свака група треба да припреми свој део рада: ко ће бити одговоран за које аспекте продукције.

Завршни део:

  • Групе презентују свој сценарио и поделу задатака осталим ученицима.
  • Наставник даје повратне информације и припрема ученике за снимање.

Час 3: Снимање; Монтажа

Циљ: Покажите ученицима како да снимају сцена и како да направе прву верзију монтаже филма.

Трајање: 45 минута

Активности:

  1. Увод у снимање и монтажу:
    • Наставник објашњава основне принципе снимања: како користити камеру, осветљење и звук.
    • Кратко објашњење о монтажи: како се режирају и слажу сцена.
    • Пример једноставне монтажне технике.
  2. Снимање филма:
    • Ученике се подстиче да почну са снимањем филма према сценарију који су написали.
    • Наставник ће бити присутан да помогне у контроли техничке опреме, као и да усмерава ученике у процесу снимања.
  3. Прва монтажа:
    • Након снимања, ученици ће започети процес монтажу, спајања сцена, додавања звука и музике.
    • Користиће основне алате за монтажу (нпр. Windows Movie Maker, iMovie или друга доступна софтверска решења).
    • Наставник ће помоћи ученицима да створе прву верзију свог филма.

Завршни део:

  • Групе се припремају да заврше своје филмове у следећем часу и да их презентују.

Час 4: Презентација; Евалуација

Циљ: Презентовати завршене кратке филмове и евалуирати рад у групама.

Трајање: 45 минута

Активности:

  1. Презентација филмова:
    • Свакој групи је дато време да презентује свој кратки филм пред осталим ученицима.
    • Након сваке презентације, ученици и наставник дају повратне информације и коментаре на рад.
  2. Евалуација рада:
    • Ученици испуњавају кратку евалуацију на основу неколико критеријума:
      • Како је група сарађивала током радионице?
      • Како је филм испунио задатке и поруку о вредностима грађанског друштва?
      • Шта је могло бити урађено боље у продукцији филма?
  3. Закључак:
    • Наставник сумира рад и наглашава важност креативности, сарадње и одговорности у процесу стварања медијског садржаја.

Завршни део:

  • Завршно питање: Како је процес стварања кратког филма помогао у разумевању вредности грађанског друштва?

Домаћи задатак:

  • Написати рефлексију о процесу стварања филма и значају вредности грађанског друштва које су биле представљене у филму.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).