Стереотипи и предрасуде

Циљ часа: Разумети концепте стереотипа и предрасуда. Анализирати њихов утицај на друштво и појединце. Подстицати критичко размишљање о предрасудама и промовисати инклузију.

Увод:

Започети разговор:

  • Питања:
    • Шта за вас значе “стеротипи” и “предрасуде”?
    • Можете ли дати примере стереотипа које сте чули или са којима сте се сусрели?
  • Активност:
    • На табли записати кључне термине: стереотипи, предрасуде, дискриминација.

    Главни део:

    Објашњење појмова;

    • Стереотипи:
      • Дефиниција: поједностављени и често нетачни погледи на групу људи.
      • Примери: расни, полни, национални стереотипи.
    • Предрасуде:
      • Дефиниција: негативна уверења или осећања према групи без основа.
      • Разговарати о томе како предрасуде могу довести до дискриминације.

    Групна активност:

    • Поделити ученике у мале групе (4-5).
    • Задатак: Нека свaкa група разматра примере стереотипа и предрасуда у друштву и разматра:
      • Како су настали?
      • Како утичу на људе?
      • Како можемо да их превазиђемо?
    • Након 15 минута, свaкa група дели своје закључке (по 2-3 минута).

      Закључак:

      Рефлексија:

      • Питања:
        • Како можемо расправљати о стереотипима и предрасудама у нашим заједницама?
        • Зашто је важно превазилазити стереотипе и предрасуде?
      • Забележите кључне идеје на табли.

        Домаћи задатак:

        • Написати кратак есеј о томе како можемо превазићи стереотипе и предрасуде у нашој школи или заједници.

        Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).