Трговина Србије

Кључни појмови:
Трговина
Унутрашња трговина
Спољна трговина
Извоз
Увоз
Трговина на велико
Трговина на мало
Сајмови

Трговина је делатност која посредује између произвођача и купца. Она може бити унутрашња, када се одвија у оквиру граница једне државе и спољна, која подразумева размену роба и услуга са иностранством.

Када продајемо наше производе другим државама то је извоз, а када купујемо производе из других држава то је увоз. Уколико је укупна вредност оствареног извоза већа од укупне вредности увоза, онда кажемо да је држава у суфициту (добитку), у супротном случају држава је у дефициту, односно на губитку.

Унутрашња трговина се одвија између различитих регија Србије. У оквиру граница државе роба се може продавати на велико и на мало. Трговина на велико подразумева продају веће количине робе предузећима ради даље продаје. Трговина на мало купује робу од трговина на велико и продаје је крајњем кориснику.

Трговина на мало.

У унутрашњој и спољној трговини посебни значај имају привредни сајмови где компаније излажу своје најновије производе и услуге.

Најзначајнији део спољне трговине Србија остварује са европским земљама, затим са државама Азије, Америке, Африке и Аустралије. Најзначајнији трговински партнери наше земље су Италија, Немачка, Русија, Румунија и земље бивше СФРЈ.

Најзначајнији извозни производи Србије су житарице, малине, бакар, алуминијум, цинк, аутомобили, обућа, лекови, шећер и друго. Србија највише увози нафту, гас, аутомобиле, лекове, телекомуникациону опрему и друге производе.

Провери знање кроз игру.

Лекције на сајту су бесплатне, кликом на оглас који се налази у лекцији омогућавате да тако и остане. Хвала.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem „kolačića“ (eng. „cookies“).