Употреба и злоупотреба интернета и мобилних телефона

Циљ часа: Упознати ученике с позитивним и негативним аспектима коришћења интернета и мобилних телефона. Развити свест о ризицима и предностима дигиталне комуникације. Подстицати ученике на критичко размишљање о својој употреби технологије.

    Задаци часа: Објаснити значај и утицај интернета и мобилних телефона на свакодневни живот. Разговарати о потенцијалним злоупотребама и ризицима. Подстицати ученике да развију здраве навике у коришћењу технологије.

    Увод:

    Активности:

    • Поздрав и уводна активност: Наставник поздравља ученике и поставља питање: „Како користите интернет и мобилне телефоне у свом свакодневном животу?“ Ученици дају кратке одговоре, а наставник их записује на табли.
    • Кратка дефиниција: Наставник објашњава појам интернета и мобилних телефона, наглашавајући њихову улогу у комуникацији и информацијама.

    Главни део:

    Активности:

    • Позитивна употреба: Наставник истиче предности коришћења интернета и мобилних телефона, као што су:
      1. Комуникација: Лако повезивање с пријатељима и породицом.
      2. Информације: Приступ образовним ресурсима, вести и истраживање.
      3. Креативност и забаве: Креирање садржаја, игрице, хоббији и слично.
    • Злоупотребе и ризици: Наставник објашњава потенцијалне злоупотребе и негативне аспекте, као што су:
      1. Зависност: Прекомерно време проведено на телефонима и интернету.
      2. Сигурност: Ризици од хаковања, крађе података и заштита приватности.
      3. Мобинг: Проблеми повезани с онлајн малтретирањем.
      4. Дезинформације: Распрострањивање лажних информација и пропагандног садржаја.
    • Групна дискусија: Ученици се деле у мале групе и добијају задатак да размисле о следећим питањима:
    • „Који су ваши лични примери позитивне и негативне употребе интернета и мобилних телефона?“
    • „Како можемо заштитити себе и друге од злоупотреба?“

    Завршни део:

    Активности:

    • Резиме: Наставник резимира кључне концепте о употреби и злоупотреби интернета и мобилних телефона.
    • Провера разумевања: Постављање питања као што су: „Како можемо побољшати наше навике у коришћењу технологије?“ и „Шта можете учинити ако постанете жртва онлајн малтретирања?“
    • Закључна порука: Подстицање ученика да буду одговорни корисници технологије и да делите своје знање о безбедности у дигиталном свету.

    Домаћи задатак:

    • Ученици могу написати кратак састав о томе како могу побољшати своје навике у коришћењу интернета и мобилних телефона и предлоге за безбедно коришћење технологије.

    Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).