Циљ часа: Упознати ученике с позитивним и негативним аспектима коришћења интернета и мобилних телефона. Развити свест о ризицима и предностима дигиталне комуникације. Подстицати ученике на критичко размишљање о својој употреби технологије.
Задаци часа: Објаснити значај и утицај интернета и мобилних телефона на свакодневни живот. Разговарати о потенцијалним злоупотребама и ризицима. Подстицати ученике да развију здраве навике у коришћењу технологије.
Увод:
Активности:
- Поздрав и уводна активност: Наставник поздравља ученике и поставља питање: „Како користите интернет и мобилне телефоне у свом свакодневном животу?“ Ученици дају кратке одговоре, а наставник их записује на табли.
- Кратка дефиниција: Наставник објашњава појам интернета и мобилних телефона, наглашавајући њихову улогу у комуникацији и информацијама.
Главни део:
Активности:
- Позитивна употреба: Наставник истиче предности коришћења интернета и мобилних телефона, као што су:
- Комуникација: Лако повезивање с пријатељима и породицом.
- Информације: Приступ образовним ресурсима, вести и истраживање.
- Креативност и забаве: Креирање садржаја, игрице, хоббији и слично.
- Злоупотребе и ризици: Наставник објашњава потенцијалне злоупотребе и негативне аспекте, као што су:
- Зависност: Прекомерно време проведено на телефонима и интернету.
- Сигурност: Ризици од хаковања, крађе података и заштита приватности.
- Мобинг: Проблеми повезани с онлајн малтретирањем.
- Дезинформације: Распрострањивање лажних информација и пропагандног садржаја.
- Групна дискусија: Ученици се деле у мале групе и добијају задатак да размисле о следећим питањима:
- „Који су ваши лични примери позитивне и негативне употребе интернета и мобилних телефона?“
- „Како можемо заштитити себе и друге од злоупотреба?“
Завршни део:
Активности:
- Резиме: Наставник резимира кључне концепте о употреби и злоупотреби интернета и мобилних телефона.
- Провера разумевања: Постављање питања као што су: „Како можемо побољшати наше навике у коришћењу технологије?“ и „Шта можете учинити ако постанете жртва онлајн малтретирања?“
- Закључна порука: Подстицање ученика да буду одговорни корисници технологије и да делите своје знање о безбедности у дигиталном свету.
Домаћи задатак:
- Ученици могу написати кратак састав о томе како могу побољшати своје навике у коришћењу интернета и мобилних телефона и предлоге за безбедно коришћење технологије.