Утицај друштвених мрежа на мишљење и деловање појединца

Циљ часа: Разумевање утицаја друштвених мрежа на формирање мишљења и понашање појединца, развијање критичког размишљања и способности да се препознају позитивне и негативне стране коришћења друштвених мрежа.

Исходи часа:

  • Ученици ће разумети како друштвене мреже утичу на њихове ставове и понашање.
  • Биће у стању да препознају позитивне и негативне аспекте употребе друштвених мрежа.
  • Развиће критички однос према информацијама које добијају преко друштвених мрежа.
  • Научиће како да управљају својом присутношћу на мрежи на одговоран начин.

Уводни део:

  1. Уводна дискусија:
    • Питања за подстицање размишљања: „Колико времена проводите на друштвеним мрежама?“ и „Како информације које видите на друштвеним мрежама утичу на ваше мишљење и одлуке?“
    • Наставник представља тему часа и објашњава значај разумевања утицаја друштвених мрежа.
  2. Примери из праксе:
    • Наставник наводи примере актуелних догађаја или трендова који су се ширили на друштвеним мрежама и како су утицали на понашање људи (нпр. изазови, дезинформације, акције солидарности).

Главни део:

  1. Презентација и предавање:
    • Како друштвене мреже утичу на појединца:
      • Позитивни аспекти: информисаност, повезивање са другима, могућности за учење и развој.
      • Негативни аспекти: ширење лажних информација, утицај на самопоуздање, вршење притиска на мишљење и понашање.
    • Психолошки аспекти: како алгоритми функционишу и зашто су корисници склони веровању у одређене садржаје (нпр. потврда властитих уверења, „ехо коморе“).
    • Критичко размишљање: како препознати поуздане изворе и избегавати манипулацију.
  2. Групни рад – анализа примера:
    • Ученици се деле у групе и добијају различите примере постова са друштвених мрежа.
    • Задатак: анализирати пост и одговорити на питања – да ли је садржај поуздан, који је његов циљ и како би могао да утиче на понашање и мишљење.
    • Групе представљају своје закључке пред разредом, а наставник модерира дискусију и истиче кључне поуке.

Завршни део:

  1. Сумирање часа:
    • Наставник истиче најважније појмове и савете: Будите критични према информацијама на друштвеним мрежама, проверите извори и будите свесни утицаја који садржаји могу имати на вас.
  2. Активност за размишљање:
    • Ученици добијају задатак да до наредног часа воде дневник у ком ће бележити како су информације са друштвених мрежа утицале на њихове ставове или одлуке током недеље.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).