Циљ часа: Упознати ученике са различитим облицима насиља и његовим последицама. Објаснити ко су особе и институције којима се могу обратити у ситуацијama насиља. Подстицати ученике на отвореност у говору о насиљу и важности тражења помоћи.
Увод:
Започети разговор:
- Питања:
- Шта за вас значи “насиље”?
- Какве врсте насиља можете набројати? (физичко, психолошко, вербално, интернет насиље)
- Активност:
- На табли записати кључне појмове: насиље, помоћ, подршка.
Главни део:
Облици насиља:
- Објашњење:
- Разговарати о различитим облицима насиља, укључујући:
- Физичко насиље
- Психолошко насиље
- Вербално насиље
- Насиље преко интернета
- Разговарати о различитим облицима насиља, укључујући:
- Дискусија:
- Како свакодневно можемо утицати на превенцију насиља?
Кога контактирати у ситуацијама насиља
- Објашњење:
- Упознати ученике са особама и институцијама којима се могу обратити:
- Наставници
- Психолози
- Родитељи
- Различите хуманитарне и подржавајуће организације
- Полиција (у случају физичког насиља)
- Упознати ученике са особама и институцијама којима се могу обратити:
- Активност:
- Разделити ученике у мале групе и замолити их да направе списак ресурса и особа којима се могу обратити у ситуацијама насиља.
Ситуационе игре
- Нека групе размотре хипотетичке ситуације насиља и разговарају о томе коме би се обратили за помоћ и зашто.
Закључак:
Рефлексија:
- Питања:
- Зашто је важно да знамо коме можемо да се обратимо?
- Како можемо подржати друге који су у ситуацијама насиља?
- Забележите кључне идеје на табли.
Домаћи задатак:
- Написати кратак есеј о томе како можемо спречити насиље у нашој школи или заједници и коме се можемо обратити у том процесу.