Шта могу и коме да се обратим у ситуацијама насиља

Циљ часа: Упознати ученике са различитим облицима насиља и његовим последицама. Објаснити ко су особе и институције којима се могу обратити у ситуацијama насиља. Подстицати ученике на отвореност у говору о насиљу и важности тражења помоћи.

Увод:

Започети разговор:

  • Питања:
    • Шта за вас значи “насиље”?
    • Какве врсте насиља можете набројати? (физичко, психолошко, вербално, интернет насиље)
  • Активност:
    • На табли записати кључне појмове: насиље, помоћ, подршка.

Главни део:

Облици насиља:

  • Објашњење:
    • Разговарати о различитим облицима насиља, укључујући:
      • Физичко насиље
      • Психолошко насиље
      • Вербално насиље
      • Насиље преко интернета
  • Дискусија:
    • Како свакодневно можемо утицати на превенцију насиља?

Кога контактирати у ситуацијама насиља

  • Објашњење:
    • Упознати ученике са особама и институцијама којима се могу обратити:
      • Наставници
      • Психолози
      • Родитељи
      • Различите хуманитарне и подржавајуће организације
      • Полиција (у случају физичког насиља)
  • Активност:
    • Разделити ученике у мале групе и замолити их да направе списак ресурса и особа којима се могу обратити у ситуацијама насиља.

Ситуационе игре

  • Нека групе размотре хипотетичке ситуације насиља и разговарају о томе коме би се обратили за помоћ и зашто.

Закључак:

Рефлексија:

  • Питања:
    • Зашто је важно да знамо коме можемо да се обратимо?
    • Како можемо подржати друге који су у ситуацијама насиља?
  • Забележите кључне идеје на табли.

Домаћи задатак:

  • Написати кратак есеј о томе како можемо спречити насиље у нашој школи или заједници и коме се можемо обратити у том процесу.

Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu egeografija.rs, možemo da sačuvamo određene informacije na korisnikov uređaj, putem “kolačića” (eng. “cookies”).